Kontakt ul. Sienkiewicza 30/32, 87-100 Toruń
tel.: (+48) 56-611-38-10

Władze Wydziału

Dziekan Wydziału Sztuk Pięknych

dr hab. Filip Pręgowski, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32, p. 110
e-mail: fpregowski73@umk.pl
tel. 56 611 38 02

Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu mailowym):
wtorek, godz. 9:00 − 11:00

Zakres obowiązków:

  1. Kierowanie bieżącą działalnością Wydziału.
  2. Reprezentowanie Wydziału.
  3. Nadzór nad organizacją Wydziału (strukturą, regulaminami, przepływem informacji pomiędzy Instytutami i poszczególnymi katedrami).
  4. Wyznaczanie zakresów zadań Prodziekanów.
  5. Powoływanie pełnomocników Dziekana.
  6. Dysponowanie środkami finansowymi Wydziału.
  7. Koordynowanie spraw związanych z rozwojem infrastruktury Wydziału.
  8. Organizowanie pracy Rady Dziekańskiej.
  9. Powoływanie, po zasięgnięciu opinii Rady Dziekańskiej, komisji wydziałowych; nadzór nad działalnością wydawniczą Wydziału.
  10. Koordynowanie spraw związanych ze współpracą międzynarodową Wydziału, pozyskiwanie nowych kontaktów z zagranicznymi instytucjami naukowymi, badawczymi, artystycznymi.
  11. Zapewnianie prawidłowego przebiegu procesu kształcenia i jego jakości na Wydziale.
  12. Pełnienie funkcji opiekuna studentów Wydziału.
  13. Decydowanie o obsadzie zajęć dydaktycznych prowadzonych na Wydziale.
  14. Realizowanie na Wydziale polityki osobowej prowadzonej przez Rektora; nadzorowanie ocen pracowniczych.
  15. Podejmowanie decyzji w sprawach pracowniczych, niezastrzeżonych do właściwości organów lub innych funkcji kierowniczych Uniwersytetu.
  16. Koordynacja procesu awansów naukowych i stanowiskowych pracowników Wydziału.
  17. Organizowanie procesu ewaluacji jakości działalności naukowej na Wydziale.
  18. Decydowanie w sprawach dotyczących Wydziału, nienależących do kompetencji innych organów Uniwersytetu lub Kanclerza.
  19. Nadzorowanie spraw dyscyplinarnych pracowników.
  20. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Rektora.

 


Prodziekan ds. studenckich i kształcenia

dr Emilia Ziółkowska-Ganc

87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32, p. 125
e-mail: eziolkowska@umk.pl

Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu mailowym):
wtorek, godz. 9:30 – 11:00

Zakres obowiązków:

  1. Koordynacja procesu dydaktycznego na Wydziale.
  2. Bieżący nadzór nad realizacją programów i planów studiów.
  3. Nadzór nad organizacją i przebiegiem rekrutacji na Wydziale.
  4. Nadzór spraw związanych z oceną jakości kształcenia; współpraca z wydziałowym koordynatorem ds. jakości kształcenia.
  5. Nadzór nad przygotowaniem dokumentacji związanej z akredytacją kierunków studiów.
  6. Rozstrzyganie w sprawach związanych z regulaminem studiów, m.in.: skreślenie z listy studentów, kierowanie na powtarzanie roku, urlopy dziekańskie, przeniesienie na inny wydział lub uczelnię, opłaty za studia, sprawy związane z kredytami studenckimi itp.
  7. Koordynacja działania studenckich kół naukowych.
  8. Nadzór nad wydziałowymi komisjami samorządowymi studentów.
  9. Współpraca z Wydziałowym Samorządem Studentów.
  10. Nadzorowanie spraw dyscyplinarnych studentów.
  11. Nadzór nad praktykami i stażami studentów.
  12. Nadzorowanie i opieka nad programem Erasmus dla studentów.

 


Prodziekan ds. nauki i współpracy z otoczeniem gospodarczym

dr Marta Chylińska

87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32, p. 126
e-mail: mch@umk.pl

tel. 885 101 713

Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu mailowym):
czwartek, godz. 8:00 − 10:00

Zakres obowiązków:

  1. Wyznaczenie i koordynowanie polityki w zakresie rozwoju naukowego Wydziału w porozumieniu z Dziekanem (w tym nawiązywanie kontaktów naukowych z uczelniami oraz jednostkami badawczymi i naukowymi w kraju i za granicą).
  2. Nadzór nad działaniami związanymi z konferencjami naukowymi organizowanymi przez Wydział.
  3. Koordynacja procesu pozyskiwania grantów zewnętrznych i wewnętrznych, polskich i zagranicznych, oraz stypendiów naukowych przez pracowników Wydziału.
  4. Współpraca z Prorektorem ds. nauki i z Działem Nauki.
  5. Inicjowanie i koordynacja działań w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych na potrzeby Wydziału.
  6. Wsparcie upowszechniania rezultatów badań prowadzonych na Wydziale.
  7. Koordynacja działalności badawczej i konserwatorskiej prowadzonej w Centrum Badań i Konserwacji Dziedzictwa Kulturowego UMK − w porozumieniu z Dyrektorem i Wicedyrektorem Instytutu Sztuk Plastycznych i Konserwacji Dzieł Sztuki.
  8. Współpraca z Wydziałową Komisją Wydawniczą w zakresie wydawnictw naukowych Wydziału.
  9. Nadzorowanie i opieka nad programem Erasmus dla pracowników.
  10. Inicjowanie i koordynacja współpracy Wydziału z otoczeniem gospodarczym oraz współpraca z Prorektorką UMK ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym w tym zakresie.

 


Prodziekan ds. artystycznych i kontaktów z otoczeniem społeczno-kulturalnym

dr hab. Tomasz Barczyk, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32, p. 126
e-mail: tomasz.barczyk@umk.pl

Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu mailowym):
środa, godz. 9:30 − 11:00

Zakres obowiązków:

  1. Wyznaczenie i koordynowanie polityki w zakresie rozwoju artystycznego Wydziału.
  2. Koordynowanie działań artystycznych prowadzonych w ramach Wydziału, nawiązywanie kontaktów artystycznych i współpraca z instytucjami sztuki i kultury, a także z uczelniami i jednostkami naukowymi prowadzącymi działalność i kształcenie artystyczne.
  3. Współpraca z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zakresie rozwoju kształcenia artystycznego na Wydziale i w sprawach uprawnień artysty zawodowego.
  4. Reprezentowanie Wydziału w obradach Konferencji Kierunków Artystycznych.
  5. Koordynowanie działalności promocyjnej Wydziału.
  6. Współpraca z Wydziałową Komisją Wydawniczą w zakresie wydawnictw artystycznych Wydziału i Wydawnictwa Naukowego UMK, katalogów wystaw, publikacji okolicznościowych, wydawnictw promujących Wydział i przeznaczonych dla kandydatów na studia na Wydziale.
  7. Współpraca z Prorektorką UMK ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym w zakresie promocji Wydziału i współpracy z otoczeniem społeczno-kulturalnym.
  8. Koordynowanie działalności galerii funkcjonujących w ramach Wydziału oraz współpraca z galeriami działającymi na uczelni.
  9. Współpraca z UMK oraz instytucjami i organizacjami samorządowymi w zakresie pozyskiwania przestrzeni ekspozycyjnej do nowych projektów artystycznych Wydziału.

 


Pełnomocnik Dziekana ds. Promocji

dr Piotr Czyż

87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32
e-mail: piotrczyzby@umk.pl

Zakres obowiązków:

  1. Prowadzenie strony Wydziału i profili wydziałowych w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram).
  2. Współpraca z Działem Promocji UMK.
  3. Współpraca z Zespołem ds. Promocji Wydziału Sztuk Pięknych.
  4. Prowadzenie kalendarza wydarzeń na stronie Wydziału Sztuk Pięknych.
  5. Promocja Wydziału wśród kandydatów na studia; organizowanie Drzwi Otwartych Wydziału.
  6. Promocja wystaw: Dyplom, Wizytówka i wystaw końcoworocznych.
  7. Utrzymywanie kontaktów ze szkołami.
  8. Współpraca z galeriami sztuki funkcjonującymi na Wydziale w zakresie promocji, organizowania wystaw, konkursów, spotkań autorskich i innych wydarzeń artystycznych.
  9. Współpraca z galeriami działającymi w ramach Uniwersytetu (Sekcja Sztuk Pięknych w Bibliotece Głównej UMK, Galeria Dworzec Zachodni w ACKiS „Od Nowa”, Galeria na Wydziale Humanistycznym, Galeria na Wydziale Matematyki, Galeria na Wydziale Prawa i Administracji, Galeria na Wydziale Teologicznym).
  10. Produkcja i dystrybucja wydziałowych materiałów promocyjnych.