Władze Wydziału
Dziekan Wydziału Sztuk Pięknych
dr hab. Filip Pręgowski, prof. UMK
87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32, p. 110
e-mail: fpregowski73@umk.pl
tel. 56 611 38 02Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu mailowym):
wtorek, godz. 9:00 − 11:00
Zakres obowiązków:
- Kierowanie bieżącą działalnością Wydziału.
- Reprezentowanie Wydziału.
- Nadzór nad organizacją Wydziału (strukturą, regulaminami, przepływem informacji pomiędzy Instytutami i poszczególnymi katedrami).
- Wyznaczanie zakresów zadań Prodziekanów.
- Powoływanie pełnomocników Dziekana.
- Dysponowanie środkami finansowymi Wydziału.
- Koordynowanie spraw związanych z rozwojem infrastruktury Wydziału.
- Organizowanie pracy Rady Dziekańskiej.
- Powoływanie, po zasięgnięciu opinii Rady Dziekańskiej, komisji wydziałowych; nadzór nad działalnością wydawniczą Wydziału.
- Koordynowanie spraw związanych ze współpracą międzynarodową Wydziału, pozyskiwanie nowych kontaktów z zagranicznymi instytucjami naukowymi, badawczymi, artystycznymi.
- Zapewnianie prawidłowego przebiegu procesu kształcenia i jego jakości na Wydziale.
- Pełnienie funkcji opiekuna studentów Wydziału.
- Decydowanie o obsadzie zajęć dydaktycznych prowadzonych na Wydziale.
- Realizowanie na Wydziale polityki osobowej prowadzonej przez Rektora; nadzorowanie ocen pracowniczych.
- Podejmowanie decyzji w sprawach pracowniczych, niezastrzeżonych do właściwości organów lub innych funkcji kierowniczych Uniwersytetu.
- Koordynacja procesu awansów naukowych i stanowiskowych pracowników Wydziału.
- Organizowanie procesu ewaluacji jakości działalności naukowej na Wydziale.
- Decydowanie w sprawach dotyczących Wydziału, nienależących do kompetencji innych organów Uniwersytetu lub Kanclerza.
- Nadzorowanie spraw dyscyplinarnych pracowników.
- Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Rektora.
Prodziekan ds. studenckich i kształcenia
dr Emilia Ziółkowska-Ganc
87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32, p. 125
e-mail: eziolkowska@umk.plDni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu mailowym):
wtorek, godz. 9:30 – 11:00
Zakres obowiązków:
- Koordynacja procesu dydaktycznego na Wydziale.
- Bieżący nadzór nad realizacją programów i planów studiów.
- Nadzór nad organizacją i przebiegiem rekrutacji na Wydziale.
- Nadzór spraw związanych z oceną jakości kształcenia; współpraca z wydziałowym koordynatorem ds. jakości kształcenia.
- Nadzór nad przygotowaniem dokumentacji związanej z akredytacją kierunków studiów.
- Rozstrzyganie w sprawach związanych z regulaminem studiów, m.in.: skreślenie z listy studentów, kierowanie na powtarzanie roku, urlopy dziekańskie, przeniesienie na inny wydział lub uczelnię, opłaty za studia, sprawy związane z kredytami studenckimi itp.
- Koordynacja działania studenckich kół naukowych.
- Nadzór nad wydziałowymi komisjami samorządowymi studentów.
- Współpraca z Wydziałowym Samorządem Studentów.
- Nadzorowanie spraw dyscyplinarnych studentów.
- Nadzór nad praktykami i stażami studentów.
- Nadzorowanie i opieka nad programem Erasmus dla studentów.
Prodziekan ds. nauki i współpracy z otoczeniem gospodarczym
dr Marta Chylińska
87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32, p. 126
e-mail: mch@umk.pltel. 885 101 713
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu mailowym):
czwartek, godz. 8:00 − 10:00
Zakres obowiązków:
- Wyznaczenie i koordynowanie polityki w zakresie rozwoju naukowego Wydziału w porozumieniu z Dziekanem (w tym nawiązywanie kontaktów naukowych z uczelniami oraz jednostkami badawczymi i naukowymi w kraju i za granicą).
- Nadzór nad działaniami związanymi z konferencjami naukowymi organizowanymi przez Wydział.
- Koordynacja procesu pozyskiwania grantów zewnętrznych i wewnętrznych, polskich i zagranicznych, oraz stypendiów naukowych przez pracowników Wydziału.
- Współpraca z Prorektorem ds. nauki i z Działem Nauki.
- Inicjowanie i koordynacja działań w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych na potrzeby Wydziału.
- Wsparcie upowszechniania rezultatów badań prowadzonych na Wydziale.
- Koordynacja działalności badawczej i konserwatorskiej prowadzonej w Centrum Badań i Konserwacji Dziedzictwa Kulturowego UMK − w porozumieniu z Dyrektorem i Wicedyrektorem Instytutu Sztuk Plastycznych i Konserwacji Dzieł Sztuki.
- Współpraca z Wydziałową Komisją Wydawniczą w zakresie wydawnictw naukowych Wydziału.
- Nadzorowanie i opieka nad programem Erasmus dla pracowników.
- Inicjowanie i koordynacja współpracy Wydziału z otoczeniem gospodarczym oraz współpraca z Prorektorką UMK ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym w tym zakresie.
Prodziekan ds. artystycznych i kontaktów z otoczeniem społeczno-kulturalnym
dr hab. Tomasz Barczyk, prof. UMK
87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32, p. 126
e-mail: tomasz.barczyk@umk.plDni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu mailowym):
środa, godz. 9:30 − 11:00
Zakres obowiązków:
- Wyznaczenie i koordynowanie polityki w zakresie rozwoju artystycznego Wydziału.
- Koordynowanie działań artystycznych prowadzonych w ramach Wydziału, nawiązywanie kontaktów artystycznych i współpraca z instytucjami sztuki i kultury, a także z uczelniami i jednostkami naukowymi prowadzącymi działalność i kształcenie artystyczne.
- Współpraca z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zakresie rozwoju kształcenia artystycznego na Wydziale i w sprawach uprawnień artysty zawodowego.
- Reprezentowanie Wydziału w obradach Konferencji Kierunków Artystycznych.
- Koordynowanie działalności promocyjnej Wydziału.
- Współpraca z Wydziałową Komisją Wydawniczą w zakresie wydawnictw artystycznych Wydziału i Wydawnictwa Naukowego UMK, katalogów wystaw, publikacji okolicznościowych, wydawnictw promujących Wydział i przeznaczonych dla kandydatów na studia na Wydziale.
- Współpraca z Prorektorką UMK ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym w zakresie promocji Wydziału i współpracy z otoczeniem społeczno-kulturalnym.
- Koordynowanie działalności galerii funkcjonujących w ramach Wydziału oraz współpraca z galeriami działającymi na uczelni.
- Współpraca z UMK oraz instytucjami i organizacjami samorządowymi w zakresie pozyskiwania przestrzeni ekspozycyjnej do nowych projektów artystycznych Wydziału.
Pełnomocnik Dziekana ds. Promocji
dr Piotr Czyż
87-100 Toruń, ul. Sienkiewicza 30/32
e-mail: piotrczyzby@umk.pl
Zakres obowiązków:
- Prowadzenie strony Wydziału i profili wydziałowych w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram).
- Współpraca z Działem Promocji UMK.
- Współpraca z Zespołem ds. Promocji Wydziału Sztuk Pięknych.
- Prowadzenie kalendarza wydarzeń na stronie Wydziału Sztuk Pięknych.
- Promocja Wydziału wśród kandydatów na studia; organizowanie Drzwi Otwartych Wydziału.
- Promocja wystaw: Dyplom, Wizytówka i wystaw końcoworocznych.
- Utrzymywanie kontaktów ze szkołami.
- Współpraca z galeriami sztuki funkcjonującymi na Wydziale w zakresie promocji, organizowania wystaw, konkursów, spotkań autorskich i innych wydarzeń artystycznych.
- Współpraca z galeriami działającymi w ramach Uniwersytetu (Sekcja Sztuk Pięknych w Bibliotece Głównej UMK, Galeria Dworzec Zachodni w ACKiS „Od Nowa”, Galeria na Wydziale Humanistycznym, Galeria na Wydziale Matematyki, Galeria na Wydziale Prawa i Administracji, Galeria na Wydziale Teologicznym).
- Produkcja i dystrybucja wydziałowych materiałów promocyjnych.